Przygotowanie: podnieść prawą stronę auta, zdjąć prawe, przednie koło, zdemontować prawe nadkole plastikowe, zdjąć pasek rozrządu (tak jak to opisałem przy wymianie paska rozrządu) i koło pasowe wałka pośredniego, zlać płyn chłodniczy. Następnie odkręcamy śruby mocujące połówkę pompy z wirnikiem do jej korpusu. Zdejmujemy ją i czyścimy powierzchnię przylegającą do uszczelki. Zakładamy nową uszczelkę i dokręcamy nową połówkę pompy. Uszczelka musi być taka jak oryginalna: metalowo-gumowa. Jeżeli nie mamy takiej uszczelki należy użyć silikonu i podłożyć później podkładki pod koło pasowe pompy, tak aby było w jednej płaszczyźnie z kołem pasowym na wale korbowym, ponieważ bez oryginalnej uszczelki pompa jest bliżej silnika. Uszczelka jest do dostania tylko w serwisie VW lub w komplecie razem z zamiennikiem pompy dobrej jakości. Nie polecam montowania papierowych uszczelek. Sposób mocowania na silikonie: dokręcamy śruby mocujące połówkę lekko, czekamy aż silikon zastygnie i dokręcamy momentem nominalnym, czyli 10 Nm.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz