... wymieniamy po odkręceniu śrub mocujących wahacz do podwozia i śruby z nakrętką samokontrującą mocującą sworzeń wachacza do zwrotnicy. Śruba pionowa, tylna, mocująca wahacz do podwozia jest wkręcona w blaszaną tuleję, którą trzeba usunąć aby można było wysunąć wahacz. Tuleja zazwyczaj ulega przy tej operacji uszkodzeniu i jest elementem który należy wymienić razem z gumowo-metalowym mocowaniem. Z wyjętego wahacza wybijamy lub wyprasowujemy uszkodzony element i wbijamy lub wprasowujemy nowy (pamiętając o jego właściwym ułożeniu względem wahacza: strzałki wytłoczone na gumie powinny być ułożone równolegle do osi pojazdu - dotyczy tylnego, większego elementu). Wahacz mocujemy śrubami na miejscu, pamiętając o włożeniu nowej blaszanej tulei, która pomaga zresztą umieścić centrycznie otwory w podwoziu względem otworu w wahaczu. Nie ma potrzeby demontażu kolumny zawieszenia - najpierw wkładamy tylną część wahacza, potem przednią i na końcu wsuwamy sworzeń w zwrotnicę. Po naprawie udajemy się do specjalisty na kontrolę i ew. ustawienie zbieżności i geometrii kół.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz