Wymiana hydraulicznych popychaczy zaworów (Golf II)

Zdejmujemy pasek klinowy i jego koła pasowe pompy wody i wału, górną i dolną osłonę paska rozrządu, . Odkręcamy nakrętki pokrywy głowicy i zdejmujemy ją. Pokręcając wałem przy użyciu klucza, ustawiamy silnik w pozycji GMP pierwszego cylindra (nacięcie w wałku rozrządu równoległe do górnej krawędzi głowicy; znak "0" na kole zamachowym widoczny przez otwór w obudowie skrzyni biegów naprzeciw znacznika). Zaznaczamy farbą położenie paska rozrządu względem kół pasowych wałka rozrządu, pompy paliwa i wału (jak to opisałem przy wymianie paska rozrządu). Poluzowujemy napinacz i zdejmujemy pasek rozrządu. Odkręcamy nakrętki pokryw 1, 3, 5 łożysk wałka rozrządu i zdejmujemy te pokrywy. Następnie równomiernie odkręcamy pozostałe pokrywy 2 i 4. Teraz jedyną przeszkodą dla wałka jest blaszana część osłony paska rozrządu dolegająca do kadłuba silnika i głowicy. Aby ją odkręcić, trzeba zdjąć mocowanie pompy. Ja poszedłem na skróty i wyciąłem w niej nożycami do blachy szczelinę nad wałkiem, przez którą swobodnie wyciągnąłem go do góry. (Można po prostu odkręcić koło pasowe, ale potem czeka nas dodatkowa operacja ustawiania wałka rozrządu do wału korbowego. Można też wykręcić z głowicy 4 szpilki od strony koła pasowego i w ten sposób uzyskać dostęp do popychaczy. Ja nie stosowałem tej metody.) Po tej nieeleganckiej, ale oszczędzającej czas, operacji należy oczyścić wnętrze głowicy z opiłków farby powstałych podczas cięcia osłony. Teraz wyjmujemy popychacze i wkładamy nowe. Wkładamy wałek i zakładamy pokrywy jego łożysk w kolejności odwrotnej niż przy ich zdejmowaniu. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie uszczelniacza wałka. Zakładamy pokrywę głowicy, pasek rozrządu zgodnie z naniesionymi uprzednio znakami, dolną osłonę, koła pasowe, pasek klinowy. Naciągamy napinaczem pasek rozrządu i zakładamy górną osłonę. Niestety, wycięta w obudowie szczelina pozostaje, ale okazuje się być bardzo przydatna przy każdej późniejszej konieczności wyjęcia wałka rozrządu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz