...wymieniamy odkręcając poprzeczną śrubę mocującą go do zwrotnicy (pozioma śruba z nakrętką samokontrującą) i trzy śruby mocujące końcówkę do wahacza (te mogą być bardzo zapieczone - potrzebne są dwa dobre klucze z sześciokątnymi końcówkami). Wysuwamy sworzeń z wahacza a następnie podważamy go śrubokrętem i wysuwamy go ze zwrotnicy. Nie trzeba do tego demontować wahacza ale starajmy się nie odchylać go zbytnio w dół. żeby nie ukręcić mocowania gumowego. Wkładamy nowy sworzeń do zwrotnicy i wsuwamy całość do wahacza. Dokręcamy śruby mocujące sworzeń do wahacza tak, aby wystawał on z wahacza tak jak poprzednio, żeby nie zmienić kąta pochylenia koła. W zestawie naprawczym jest zazwyczaj oprócz sworznia podkładka pod śruby mocujące go do wahacza razem z tymi śrubami i nowa nakrętka samokontrująca. Naprawę najwygodniej przeprowadzić przy możliwości dostępu od spodu auta (ale można tylko z boku). Po naprawie udajemy się do specjalisty na kontrolę i ew. ustawienie zbieżności i geometrii kół.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz