Na końcu skrzyni biegów, przy lewym kole znajduje się okrągła, zielona metalowa osłona z wytłoczonym logo WV. U mnie przerdzewiała ona na wylot i zaczął przez nią wyciekać olej ze skrzyni. Podnosimy lewą stronę na podnośniku, zdejmujemy koło. Podważamy śrubokrętem brzeg kołpaka i następnie wyciągamy go równomiernie, po obwodzie, obcęgami. Obcęgi muszą działać jak dźwignia, można je oprzeć na śrubokręcie opartym o brzeg skrzyni, do którego przylegał kołnierz kołpaka. Kołpak przy usuwaniu go ulega pogięciu i raczej nie nadaje się do powtórnego wykorzystania. Teraz odtłuszczamy benzyną wewnętrzną część skrzyni, która przylegała do kołpaka i szlifujemy papierem ściernym, aby pozbyć się pozostałości farby i korozji. Czyścimy wyszlifowane miejsce benzyną. Smarujemy boczną, przylegającą część nowego kołpaka silikonem wysokotemperaturowym i wbijamy do skrzyni stukając równomiernie trzonkiem młotka po obwodzie. Usuwamy nadmiar silikonu. Przy tej operacji może nastąpić niewielki wyciek oleju, więc pod spodem warto ustawić jakieś naczynie. Ubytek oleju uzupełniamy po opuszczeniu podnośnika na taką wysokość, aby auto było w poziomie (nie zakładamy koła, bo przeszkadza w dostępie do korka w skrzyni), a poziom możemy ustalić mieżąc na jaliej wysokości od podłoża jest lewy próg gdy auto stoi jeszcze na kołach). Świeży olej (80W90 mineralny) wlewamy dopóty, dopóki nadmiar nie zacznie się wylewać. Używamy do tego celu rurki gumowej z lejkiem, wprowadzonej do otworu po wykręconym korku (ten z boku, przy kole, obok dekla, na dużego imbusa 17). Przy okazji można wymienić cały olej w skrzyni biegów. W tym wypadku trzeba go zlać w całości przez korek spustowy na spodzie obudowy mechanizmu różnicowego. Taki sam duży imbus 17 jak korek wlewowy. Korek można dosięgnąć i odkręcić z boku, bez wchodzenia pod samochód. Do skrzyni 5 biegowej wchodzi 2,5l oleju. Uwaga: prace pod autem opartym tylko na podnośniku są niebezpieczne! Do tego celu używamy stojaków z certyfikatem!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz