Konieczny jest dostęp z pod spodu auta. Zdejmujemy zaciski osłony gumowej - opaskę na przekładni kierowniczej i drut sprężysty na drążku. Zdejmujemy starą osłonę gumową. Może się ona potargać, a jej pozostałości pozostać przyklejone do przekładni kierowniczej. Dokładnie wydłubujemy je i czyścimy miejsce założenia osłony na przekładnię z korozji małą szczotką drucianą (przy prawym drążku jest słaby dostęp do tego miejsca). Łapiemy kluczem płaskim 32 obudowę przegubu kulowego drążka kierowniczego przez szczelinę między wahaczem a belką podwozia. Trzeba tak ustawić kierownicą drążek, aby było to możliwe. Drugim kluczem płaskim 27 odkręcamy nakrętkę kontrującą. Podnosimy podnośnikiem przód auta z jednej strony, zdejmujemy koło, demontujemy końcówkę drążka kierowniczego, jak opisałem powyżej. Wykręcamy drążek kierowniczy i wkręcamy nowy. Kontrujemy nakrętką przekładając klucze w ten sam sposób, jak przy odkręcaniu. Nasuwamy częściowo nową osłonę gumową. Przy lewym drążku można teraz nakręcić końcówkę i zmierzyć długość jak na rysunku:
Przekładamy osłonę za pierścień plastikowy na drążku aby było łatwiej założyć ją na przekładnię. Zagiętym drutem i śrubokrętem zakładamy osłonę na wyżłobienie w przekładni. Można je nasmarować dla ułatwienia. Drut nie może być na końcu ostry, aby nie przeciął gumowej osłony. Zakładamy opaskę zaciskową i nasuwamy drugi koniec osołny na plastikowy pierścień na drążku. Mocujemy ją drutem sprężystym. Montujemy końcówkę do przekładni, zakładamy koło, ustawiamy zgrubnie zbieżność. Po naprawie udajemy się do specjalisty na kontrolę i ew. ustawienie zbieżności kół.
Przekładamy osłonę za pierścień plastikowy na drążku aby było łatwiej założyć ją na przekładnię. Zagiętym drutem i śrubokrętem zakładamy osłonę na wyżłobienie w przekładni. Można je nasmarować dla ułatwienia. Drut nie może być na końcu ostry, aby nie przeciął gumowej osłony. Zakładamy opaskę zaciskową i nasuwamy drugi koniec osołny na plastikowy pierścień na drążku. Mocujemy ją drutem sprężystym. Montujemy końcówkę do przekładni, zakładamy koło, ustawiamy zgrubnie zbieżność. Po naprawie udajemy się do specjalisty na kontrolę i ew. ustawienie zbieżności kół.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz