Podnosimy auto i zdejmujemy koło. Czyścimy wstępnie zacisk hamulca szczotką drucianą z brudu i luźno przylegającej rdzy (uwaga na gumowe osłony śrub z tyłu zacisku). Rozpychamy śrubokrętem klocki, wciskając maksymalnie tłok do zacisku (uwaga na gumową uszczelkę tłoka). Kluczem imbusowym 6 odkręcamy dwie śruby mocujące zewnętrzną część zacisku. Są one schowane w rurkowych, gumowych osłonach od strony tylniej zacisku. Wcześniej należy małym śrubokrętem oczyścić otwory w łbach śrub. Ewentualnie można prysnąć WD-40 na gwint. Zdejmujemy zewnętrzną część zacisku (uwaga na przewód płynu hamulcowego), wyjmujemy klocki i blaszki. Wkładamy nowe klocki i blaszki, składamy zacisk, dokręcamy uprzednio oczyszczone i nasmarowane smarem grafitowym śruby imbusowe. Ważna jest grubość klocków hamulcowych - w sprzedaży są różne. Sprawdź jakie zmieszczą się do twojego zacisku!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz