Poluzowujemy nakrętkę kontrującą na drążku kierowniczym (jeden klucz płaski 22 zakładamy na końcówkę - ma do tego celu wypłaszczenia na górze i na dole - i zapieramy klucz pod podwozie lub zwrotnicę, zależnie z której strony odkręcamy. Drugi płaski klucz zakładamy na nakrętkę kontrującą i naciskamy go nogą bądź podnosimy małym, butelkowym podnośnikem hydraulicznym. Odkręcamy nakrętkę mocującą końcówkę do zwrotnicy i wyprasowujemy jej sworzeń ze zwrotnicy prostym ściągaczem przeznaczonym do tego typu prac. Odkręcamy końcówkę licząc obroty. Nową wkręcamy z taką samą liczbą obrotów, aby zachować zbieżność kół. Dokręcamy obie nakrętki. Przy dokręcaniu nakrętki kontrującej nie wolno powodować przekręcania końcówki na przegubie kulowym. Ma być ona poziomo przytrzymana kluczem płaskim 22. Oczywiście musimy przed naprawą ustawić auto na podnośniku i zdjąć koło. Po naprawie udajemy się do specjalisty na kontrolę i ew. ustawienie zbieżności kół.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz